Innan Jag Dör

INNAN JAG DÖR- JENNY DOWNHAM

Det här var en bok man hade för stora förhoppningar på. Jag hade hört så mycket bra om den här boken att när jag väll hade läst ut den så var jag inte helt nöjd. Och om jag ska vara helt ärlig så blev jag inte så jätte rörd eftersom man hella tiden vet hur det kommer att sluta men det var ändå en läs värd bok. För såna här viktiga ämnen kommer inte så ofta upp i en bok så det är ändå en väldigt bra och vacker bok om man tänker på det.
men jag hade för stora föväntningar..

Handling: Tessa är sexton och vet att snart ska hon dö i leukemi. Så hon gör en lista med saker som hon vill göra innnan hon dör. Sen möter hon sin granne och uppnår nummer 8 på listan ( bli förälskad ). Man följer tessa genom sin sista tid i sitt liv och man ser hur hon förändras med tiden. Jag kan nog inte förklara boken så mkt bättre än så här och det behöver man nog inte.

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»