Perspektiv TIPS



Det här är en otroligt rolig och nyttig lek som en vän fick lära sig på sin fotolektion och sen lärde mig ^^ Det är otroligt roligt att kolla på nån som gör det men jag råder er intresserade att prova ^^ Jag lärde mig väldigt mkt!

GÖR SÅ HÄR;
Leta upp ett stilla motiv. Varför inte ett ensamt träd, en staty eller likande. Börja med att gå så långt ifrån motivet att du har mycket utrymme på alla sidor om det. Ta sedan en bild. Ta sedan fem steg framåt och ta ytterligare en bild. Fortsätt på det här sättet tills du är så nära motivet att du inte längre kan fokusera på det. Gå sedan tillbaka till utgångspunkten och gör om samma sak men den här gången tar du bilderna knästående på marken. Slutligen gör du samma sak men tar bilderna liggande på marken. För en utomstående kommer du att se utomordentligt fånig ut, men du kommer att få en helt ny syn på vad olika perspektiv kan göra för din bild. Jämför de olika bilderna och se skillnaderna. Vilka olika känslor skapas i bilderna?

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Anette                       | | 2010-09-30 | 22:47:48 |

Anette                       | | 2010-09-30 | 22:48:11 |

Gud tack för tipset <3 Det här kommer bli super roligt <3

Tina                       | http://Tinatin.blogg,se | 2010-09-30 | 23:18:21 |

TACK för tipset! dina tips är så bra <3§





»
»
»