Perfekta Julklappen

De kinesiska te blommorna är så enormt läckra! Så det är perfekta julklappen eller presenten till en person som älskar att dricka te. Dom är inte så dyra man får 12st teblommor för ca. 100kr, det är såklart olika beroende på vilken och vad du ska ha för något! Det finns i flera olika smaker, utseende och varianter på dessa fina teer. Ni kan hitta och beställa HÄR samt läsa om alla olika sorters teer från hur dom gör till vad dom görs av! Den HÄR sidan är också väldigt intressant att kolla på, den har fina bilder och bra beskrivningar! Dom finns i sthlm för alla er som bor eller ska åka dit! Karta finns på deras sida! Det är många som inte vet att man kan brygga flera gånger av samma teblad/blomma. Dom flesta går att brygga 2-3 gånger så det blir många muggar te på en blomma (En teblomma/boll ger upp till 1 liter te) ^^, Helst ska man ju ha en glaskopp eller glaskanna (genomskinlig) så att men kan se blomman vecklas ut. Låt blomman ligga kvar i glaset/kannan, häll gärna ner mer varmt vatten efter behov. Visst är dom coola?!

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


L                       | | 2009-11-10 | 15:50:57 |

Guud så fina dom var.. Tack för tipset<3 :P

Ellie                       | http://bullkalas.blogg.se/ | 2009-11-16 | 11:44:12 |

Så coola <3

Ellie                       | http://bullkalas.blogg.se/ | 2009-11-16 | 11:46:22 |

Blir dom verkligen sådär när man gör teet? ^^,

Maria                       | | 2010-12-03 | 19:33:41 |

Maria                       | | 2010-12-03 | 19:33:54 |

gud så otroligt snygga <3

lina                       | http://llinaforslof.devote.se | 2010-12-03 | 22:52:38 |

Hej!

Jag har en ny design på min blogg. Så det skulle vara jätte kul om du ville gå in och titta och kommentera vad du tycker!

kram

Lovisa                       | | 2010-12-05 | 14:41:48 |

visst var det en sån vi hade på lektionen en gång? dom var ju lätt läckra :D

Svar till Lovisa                       | | 2010-12-05 | 14:42:11 |

haha ja det var det ^^, Har provat dom själv och de var super mysiga ^^ Haha jag dricker ju inte te men jag la en i min stora ljuslyckta (ljus över) och det blir skit snyggt XD Dock hade jag såklart inte kameran men blir väll fler gånger då de doftade skit gott :)

Emmy                       | http://spermy.blogg.se/ | 2010-12-05 | 15:09:01 |

gud så snyggt <3

Maria                       | http://glamour.blogg.se/ | 2010-12-10 | 12:58:09 |

älskar te <3 :D (A) Men det vet ju gumman! Tack för att jag fick sånna här av dig ;) Jag är typ besatt nu ;)





»
»
»