Hudvård

Basen i en sminkning är det viktigaste. Är inte basen bra, blir inte resten bra. Viktigt för att basen ska bli bra är förstås att huden mår bra. Ser hyn bra ut behövs det alltså inte så mycket smink. Därför ska jag ge några hudvårdstips...

*Motionera ofta (huden får chans att svettas ut gifter, och du får lite naturligt rouge)- men INTE med smink eller krämer på. Man kanske inte vill gå till gymet osminkad, men mascara går ju bra, så länge huden får andas. Om huden börjar svettas när den är täckt med smink eller kräm, finns risken att porer täpps igen.
*Drick mycket vatten! Ca. 2 liter rumstempererat vatten om dagen är lagom. Vatten rensar ut gifter, ger snygga muskler, klarare hy m.m... anledningarna är många.
*Använd en ansiktspeeling 1- 2 ggr i veckan. Den ska försiktigt masseras in i ansiktet, inte gnuggas in.
*Använd en ansiktsmask 1- 2 ggr i veckan (efter peelingen). Jag rekommenderar "Spa Face Care Mud Mask", ca 50 kr.
*Se till att tvätta bort allt ditt smink varje kväll med en bra sminkborttagning. Använd därefter ansiktsvatten om du vill, och smörj sedan försiktigt in med fuktkräm/nattkräm.
*Tvätta av ansiktet med ljummet vatten varje morgon, och smörj in med fuktkräm.
*Var försiktig med vatten. Det är inte bra att tvätta huden för mycket. Använd aldrig varmt eller kallt vatten till ansiktet; det ska vara ljummet. Och när du torkar ansiktet- gnugga aldrig med handduken, tryck den istället försiktigt mot ansiktet.


Ögonkräm är säkert bra också. Men det vet jag inget om, jag använder aldrig det P:

Mat som på olika sätt är bra för huden:
Blåbär, paprika, solrosfrön, apelsin, avokado, spenat, melon, jordgubbar, nötter.
Läs mer om det HÄR: http://www.aftonbladet.se/sofismode/article245016.ab
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


LYDIA                       | http://lydiajosefine.blogg.se/ | 2010-12-19 | 23:12:38 |

sv: Själv använder jag inte BL så hemskt mycket, men du får gärna lägga till mig om du känner för det :}

Lisa                       | http://liisiish.blogg.se/ | 2010-12-19 | 23:31:35 |

Äntligen ett inlägg som tar upp bra tips när det kommer till hudvård -- jag har stött på så många tips som går ut på att beställa hem produkter för flera hundra kronor.



sv. Tack så mycket :D

Jo, jag har haft det bra idag. Du då?

Anonym                       | http://natalies.se | 2010-12-19 | 23:44:26 |

härligt att du vill vara med, på måndag utsees vinnaren håll utkik :D allt bra?

Erika                       | http://eeriicaaa.blogg.se/ | 2010-12-20 | 16:34:33 |

älskar din blogg!





»
»
»