Balsam Metoden

Jag har nu kört på balsam metoden några månader och jag tycker det fungerar toppen för mitt hår!
Jag kör med olika Nivea produkter! glöm inte att en bra och fet hårinpackningen är viktig i detta!

Balsammetoden innebär att man tvättar håret enbart med ett godkänt balsam, och slutar använda uttorkande schampon. Ett litet fåtal kan behöva tvätta håret med ett milt, SLS-fritt schampo då och då, för att få bort avlagringar i håret, men vinsterna är flera än så: Håret blir friskare, blankare och starkare, och får ofta mer volym utan att bli risigt och torrt. Har man rakt hår, så brukar man också lättare få tovor i håret  men med balsammetoden blir tovorna ett minne blott!

Om du är som jag och vill ha lockar i ditt hår så rekomenderar jag detta,
men fungerar såklart väldigt bra för de som vill ha rakt hår.

Med balsammetoden kan man hjälpa fram de lockar som finns naturligt i håret, bland annat genom att det blir mer återfuktat och starkt, så det orkar locka sig, men också genom att t.ex. ha i stylingprodukter, använda lagom tunga/lätta balsam, låta bli att borsta/kamma det, ploppa, trattföna, självtorka utan att röra vid håret, osv. Om du struntar i alla dessa extrametoder för att få fram lockarna, och istället t.ex. kammar ut det försiktigt medan det är fuktigt, torkar det i en vanlig handduksturban eller i en tofs/fläta, och/eller har i tyngre vårdande produkter som t.ex. olja och inpackningar, så kommer du inte att få mer lockar än du har nu. men förmodligen jämnare, finare och mindre frissiga sådana!

Vill du läsa mer om Balsammetoden och se om det är nått för dig?              KLICKA HÄR

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Elin                       | http://beautifulthiings.blogg.se/ | 2010-08-19 | 20:42:27 |

Fin blogg, ska vi följa varandra med bloglovin? :)

Malin                       | http://manobo.blogg.se/ | 2010-08-20 | 12:43:29 |

tack så mycket! :D

Julia                       | http://kindofjulia.blogg.se/ | 2010-08-21 | 00:35:49 |

sv: Fattar inte riktigt vad du menar, adda min msn så kan vi snacka: [email protected].

Julia                       | http://kindofjulia.blogg.se/ | 2010-08-21 | 00:35:57 |

Sandra                       | | 2010-08-21 | 22:34:07 |

älskar din blogg!





»
»
»