Syskonkärlek

  • SYSKONKÄRLEK - KATARINA VON BREDOW

    Idag började jag på boken syskonkärlek och nån timme senare var den utläst! Den var helt underbar om jag får säga vad jag tycker (det är ju min blogg så det får jag) ^^, Man fastnar och går rakt in i böckerna. Den är fin och ALLA  Katarina von Bredow´s böcker är helt underbara! ÄLSKAR <3 Hon har gjort många bra böcker om kärlek och konstiga förhållande.

    HANDLING
    Den handlar om kärleken mellan syskonen Amanda, 17 och Ludvig, 18. Amanda älskar sin bror Ludvig och med tiden upptäcker hon att han känner detsamma för henne.  Det är inte vilken kärlek som helst. Det är en besvärlig, enorm och otålig kärlek och framför allt en förbjuden sådan. De dras till varandra allt mer och till slut kan de inte stå emot längre utan inleder ett förhållande. De älskar varandra under rädsla av att bli upptäckta. Amanda försöker vara "normal" och går ut med den frireligiösa Johan men det hjälper inte. Johan visar inte sin kärlek på det sätt hon vill, de har för olika åsikter och snart spricker förhållandet. Om Ludvig ska få ihop det med någon blir det bara så att han utnyttjar tjejen för att han inte vill leva i celibat p.g.a. Amanda. En bok om kärlek och lust, men också en fråga om vad som är rätt och fel. Vem bestämmer över andras lycka? 
  • LÄS DEN!
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


cassie                       | | 2008-11-29 | 14:44:13 |

Jag tycker också den är jättebra! :)

Emma                       | | 2009-10-27 | 13:03:12 |

Den är bra <3





»
»
»