Twilight

Twilight är en helt underbar film enligt mej. Men det är nog en film som man antingen älskar eller hatar för det är en sån story typ. Men jag tycker att ALLA ska se denna film och jag skulle hämskt gärna vilja se denna på bio så jag hoppas jag hinner göra det ^^ Jag har sett denna film minst 20 gånger på mindre än 13 dagar :O :P Han som spelar Edward är ju dö snygg i denna film ;) Så det är ju ett +.

Handlingen kretsar kring huvudpersonen Bella Swan. Hon bor i Phoenix, Arizona, med sin mamma och mammans nya kille Phil. Men Phil behöver resa mycket i sitt jobb som basebollsproffs, så Bella bestämmer sig för att bo med sin pappa för att göra sin mamma lycklig. Pappa Charlie bor i den regniga småstaden Forks i delstaten Washington. Hon kommer dit i mitten av vårterminen, men får snabbt nya vänner. På lunchen en dag får hon syn på syskonen Cullen, och får snabbt känslor för den mystiske Edward Cullen. Edward unviker henne till en början, men inser snabbt att han inte kan vara utan henne. Bella börjar få misstankar om Edwards talanger, tex att han är väldigt stark, snabb och hans ögon byter färg. Tillslut kommer hon fram till att han är en vampyr men det hindrar henne inte från att vara kär i honom. En komplicerad förälskelse tar sin början som gör livet svårt för det omaka paret. När det dessutom dyker upp ondsinta vampyrer i staden får Bella och Edward kämpa för sin vilja att vara tillsammans.

Twilight är baserad på en bok av författaren Stephenie Meyer. Detta är den 1a i serien och det finns 4 böcker och hon har pratat om en 5a så vi får väll se hur många underbara filmer som kommer ut :D Men jag hoppas att skådisarna som spelar huvudrollerna stannar kvar i hela twilight serien. Blir så dåligt om man byter skådisar..
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


PERNILLA                       | http://pernillagustavfsson.blogg.se/ | 2008-12-26 | 09:36:01 |

sv; ja, visst är den!!

fin blogg du har :)

nadja                       | http://rosalady.blogg.se/ | 2008-12-31 | 12:42:05 |

den filmen ska jag se snart har inte hunnit se den än =)

Sheima                       | http://modemix.blogg.se/ | 2009-01-12 | 21:35:15 |

Jag älskar värkligen din filmen också!

Emma                       | http://emmakjellin.blogg.se/ | 2009-01-12 | 21:40:52 |

Filmen är värkligen dö bra och ha sett den många gånger nu xD Men jag tycker nästan att man måste läsa boken också för att förstå helheten :D Eller hur?

Jessica(Lo8)                       | | 2009-01-18 | 19:55:25 |

Jag älskar Twilight med helt galen i Robert Pattison =D

Jättefin blogg föresten =D

Sanna                       | | 2009-03-25 | 15:23:11 |

Jag tycker att den är jätte bra, såg den ungefär 5 ggr på en dag när jag var sjuk.

Men det är tråkigt att det inte kommer vara samma skådespelare på 3:an eftersom de börjar spela in den i mitten av inspelningen till tvåan.





»
»
»